DEPT OF MACO

Thursday, 11 July 2019

Camlin Permenant Marker වෙළඳ දැන්වීම


ඉන්දියානු ප්‍රසිද්ධ පාසල් උපකරණ ආයතනයක් වන Camlin ආයතනයෙහි නිෂ්පාදනයක් වන camlin permenant marker  පිළිබඳ වෙළඳැන්වීම ශ්‍රව්‍ය දෘශ්‍ය වෙළඳ දැන්වීමකි. මෙය විනාඩි 1.21 ක ධාවන කාලයකින් යුතු වේ.මෙම වෙළඳ දැන්වීමෙහි පිටපත සංස්කෘතිය කේන්ද්‍ර කරගනිමින් නිර්මාණය කරන ලද්දකි. මෙම තේමාව පාරිභෝගිකයාට තදින් කාවැද්දීම සඳහා තේමාව නිර්මාණශීලීව ගොඩනගා ගැනීමට ඉන්දියානු සංස්කෘතිය දැන්වීම තුළට අන්තර්ගත කොට තිබේ. ඉන්දියාවේ පවතින පාරම්පරික විශ්වාස සහ සිරිත් කතා තේමාව නිර්මාණය කිරීමෙහිලා උපයෝගී කරගෙන තිබේ.

ඉන්දියානු සංස්කෘතිය තුළ ස්ත්‍රිය සමාජය තුළ පහත් කොට සලකා ඇත. ස්ත්‍රිය කුඩා අවධියේ දී පියා යටතේ ද විවාහ වූ පසු සිය සැමියා යටතේ ද වශයෙන් පිරිමියෙකු යටතේ සිටිනු දැකිය හැක. සැමියා මිය ගිය පසු වැන්දඹුවක ලෙස සමාජයේ ගැරහුම් විඳිමින් ජීවත් වන්නට සිදුවේ. සති පූජාව ලෙස හැඳින්වෙන සැමියා මිය ගිය පසු සැමියාගේ ම දර සෑයට පැන දිවිනසාගැනීම සිදු කරන්නට ඇත්තේ සමාජය තුළ අවමන් විඳිමින් ජීවත්වීම අපහසු බැවිනි.

මෙම දැන්වීමෙහි අඹුසැමි සබඳතා දක්වමින් හින්දු සංස්කෘතික චාරිත්‍රයක්ව පවතින සැමියා විසින් බිරිඳගේ නළලත මත තිලක තැබීම හා සැමියාගේ මරණයෙන් පසු බිරිඳගේ විවාහකත්වය පිළිබඳ බලපාන සංකේත රුදාලි නම් ස්ත්‍රීන් විසින් ඉවත් කිරීම පිළිබඳ වන සිරිත් ගෙනහැර දක්වා තිබේ. මෙය වෙළඳ දැන්වීමෙහි සංස්කෘතික ප්‍රවේශය ලෙස හඳුනාගත හැක.  එකී ප්‍රවේශය තවදුරටත් තීව්‍ර කරනු වස් දැන්වීම නිර්මාණයෙහි දී අනෙකුත් සියලු අන්තර්ගතයන් තුළින් එම සංස්කෘතිය පෝෂණය කර ඇති බව වෙළඳ දැන්වීමෙහි අන්තර්ගතය විශ්ලේෂණය කිරීමෙන් පැහැදිලි වේ.

දැන්වීම ආරම්භයේදීම සිදුවීම තුළ අන්තර්ගත වන රූප වඩාත් පැහැදිලි කිරීම පිණිස ඉංග්‍රීසි භාෂාවෙන් පෙළක් ඉදිරිපත් කරනු ලැබේ. එහි අන්තර්ගත වන්නේ මෙසේ ය.  වළලු, මාල පෙත්ත, නළලේ සින්දූර්වලින් තබන තිලකය ඉන්දියානු විවාහක කාන්තාවකගේ සංකේත වේ. දිනපතා ස්වාමි පුරුෂයා විසින් බිරිඳගේ නළලේ සින්දූර්වලින් තිලකය තබනු ලැබේ. එයින් සංකේතවත් වනුයේ ඇය ඔහුගේ ජීවිතේ හා සම්බන්ධ වන බවයි. සැමියා මිය ගිය පසු ඉන්දියාවේ රුදාලි නමින් හඳුන්වන අවමංගල්‍ය අවස්ථාවලදී කුලියට වැළපෙන ස්ත්‍රීන් විසින් බිරිඳගේ වළලු, මාල පෙත්ත, තිලකය ආදිය ඉවත් කරනු ලැබේ.”

මෙම වාක්‍ය පෙළ තුළින් වෙළඳ දැන්වීමෙහි නිරූපණය කෙරෙන සිදුවීම පිළිබඳ විස්තරයක් සපයා ඇත. ඉන් අනතුරුව නිරූපණය ඉදිරිපත් කරනු ලැබේ. සංස්කෘතිකාංගයන් ගොඩනැගෙන්නේ සමාජයක පැවැත්ම තුළිනි. එම සමාජයෙන් ගොඩනැඟුණා වූ සංස්කෘතිකාංගයන් සුදුසු පරිදි පෙළ ගැස්වීමෙන් රූපවාහිනී දැන්වීම් නිර්මාණය වෙයි. සංස්කෘතිකාංග තුළ සෞන්දර්යාත්මක, සන්නිවේදනාත්මක මෙන්ම ක්‍රියාකාරීමය ගුණාංගයන් ඇතුළත් වේ. මෙසේ පෙළගැසෙන්නා වූ සංස්කෘතිකාංගයන් තුළින් දෘශ්‍ය රූපකයන් ගෙන එන සංඥාර්ථයන් ප්‍රබල ලෙස ග්‍රාහක සිතුවිලි සකස් කිරීමට බලපානු ඇත.
  


වෙළඳ දැන්වීමෙහි තේමාවට අදාළ සිදුවීම නිර්මාණය කිරීමේ දී භාවිත කරන ලද අනෙකුත් ක්‍රම ශිල්ප තුළින් තේමාව පොෂ්ණය කරනු ලැබේ. චරිතල වේෂ නිරූපණය, පසුතල නිර්මාණය, රංගභූමි අලංකාරය, භාෂාව, වර්ණ භාවිතය, සංගීතය, ආලෝකය, කැමරා රූප, කැමරා කොණල කැමරා චලනය ආදිය තේමාවට ගැළපෙන අයුරෙන් යොදාගෙන ඇති බව දැන්වීම තුළින් මනාව දැකිය හැක. බිරිඳ, රුදාලි නම් ස්ත්‍රීන්, සැමියා, අනෙකුත් පුරුෂයන් වේෂ නිරූපණය තුළින් එම සංස්කෘතියට උචිත ලෙස හැඩගන්වා ඇත. ජටාව, සාම්ප්‍රදායික ඇඳුම් පැළදුම්, කලු පැහැ සාරියෙන් සැරසුණු රුදාලීන්ගෙන් එකී සංස්කෘතිය ප්‍රතිනිර්මාණය කර ඇත. සාම්ප්‍රදායික නිවාසල පැරණි ගෘහ නිර්මාණ, සාම්ප්‍රදායික භාණඩ මගින් එය තවදුරටත් ගම්‍ය කෙරේ. කොළ හැලී ගිය ගස් යොදාගනිමින් කර්කශ භාවය දක්වා ඇත. එම සමාජය තුළ පැවති ඛේදනීය ස්වභාවය එමගින් නිරූපණය කර ඇත.

දැල්වෙමින් තිබූ පහන නිවී යාම තුළින් ජීවිතයේ අවසානය සංකේතාත්මකව දක්වා තිබේ. වර්ණ භාවිතා කර ඇති ආකාරයෙන් සාම්ප්‍රදායිකත්වය, පාරම්පරිකත්වය ඉස්මතු කර ඇත. සමීප රූප භාවිතය තුළින් අඹුසැමි සබඳතාවන්හි එක්වීම හා වෙන්වීම පිළිබඳ හැඟීම් තාත්වික අයුරෙන් දක්වා ඇත. 

සංස්කෘතිය උපයෝගී කරගනිමින් දැන්වීම නිර්මාණාත්මකව ඉදිරිපත් කර ඇති අතර දැන්වීමෙහි මූඛ්‍ය පරමාර්ථය වන්නේ  camlin permenant marker හි ගුණාත්මකභාවය පිළිබඳ පාරිභෝගිකයාට ප්‍රකාශ කිරීමයි. මෙමගින් ලබා දෙන යටි අර්ථය ලෙස සැමියා මිය නොයෑම තුළින් මෙම පෑන වැඩි කලක් පවතින බව ද බිරිඳගේ තිලකය මැකීමට නොහැකි වීම තුළින් හොඳින් ලියවෙන බව ද සංකේතාත්මකව දක්වා තිබේ. මෙම දැන්වීම නිර්මාණාත්මක දැන්වීමක් ලෙස හඳුනාගත හැක.

2 comments: